Seating

De fleste flyselskaber tilbyder nu mulighed for, at du mod betaling kan bestille bestemte pladser på flyet fx vinduesplads, ekstra benplads og lignende.

Rejser du med charterfly med Jettime, Airseven eller Aegean Airlines kan du bestille det via dette link: Du kan bestille seating online her. 

Rejser du med andre charterflyselskaber eller med rutefly, kan du læse, om det er muligt at bestille seating under det enkelte flyselskab, samt hvordan du gør her: Alle flyselskaber.

Generelle regler for seating

De gæster, som køber og betaler for bestemte pladser, seates naturligvis først. De øvrige gæster fordeles derefter på de resterende sæder. Det betyder desværre, at vi ikke kan garantere, at man bliver placeret samlet, selvom man rejser på samme billet eller som en gruppe - men flyselskabet vil selvfølgelig forsøge at placere alle bedst muligt. 

Af sikkerhedsmæssige årsager må bevægelseshæmmede, svært overvægtige eller gravide personer ikke sidde ved nødudgange.

Spædbørn under 2 år skal sidde på skødet af en voksen. Det gælder altid under start og landing, også selvom du har bestilt og betalt for et ekstra sæde til dit spædbarn.

Voksne, som rejser med børn under 2 år, kan kun sidde på sæder markeret med ”spædbørn”, hvor der er ekstra iltmasker tilgængelige.

Af operationelle årsager kan det eventuelt blive nødvendigt at flytte dig fra den plads, du har købt. Hvis det skulle ske, vil vi gøre alt, hvad vi kan for at give dig en tilsvarende plads.

Spørgsmål og svar om seating

Hvornår kan jeg bestille mine tilvalg?
Tidligst 180 dage og senest 2 dage før hjemrejse.

Kan man købe siddepladser på flere bookingnumre samtidigt?
Nej, du kan ikke bestille pladser til flere reservationsnumre/billetnumre på samme tid, men du kan logge ind med hvert billetnummer og bestille.

Vi er flere, der rejser på samme bookingnummer, men det er ikke alle, der ønsker at bestille en siddeplads – kan man det?
Alle passagerer med samme bookingnummer skal købe en siddeplads. Det er ikke muligt at tilkøbe seating for nogle og ikke andre.

Er det muligt at ændre siddeplads efter, jeg har købt en plads?
Ja, det kan godt lade sig gøre at ændre en købt siddeplads, eventuelle servicegebyr kan tilføjes. Servicegebyret kan ikke tilbagebetales. Eventuelle prisforskelle kan forekomme mellem den oprindelige og nye pris.

Hvis man har en lægeattest, kan man så booke en specifik siddeplads gratis?
Nej, hvis man ønsker en specifik siddeplads, skal den betales før afrejse.

Vi er en gruppe, der rejser på flere billetnumre. Kommer vi ikke automatisk til at sidde sammen, uden vi bestiller seating?
Vi gør vores bedste for at sikre, at I får lov til at sidde sammen, men vi kan ikke garantere det. Vi råder derfor til, at I bestiller seating, hvis I vil være sikre på at sidde sammen.

Kan jeg fortryde mit køb?
Du kan kun fortryde dit køb og få refunderet dine penge, hvis du afbestiller din rejse, og din forsikring eller andre betingelser dækker refusionen.

Del denne side via E-mail