Det er altid dit eget ansvar at have gyldigt pas og visum. Har du ikke gyldigt pas og visum, kan du afvises i lufthavnen. Hvis det sker, kan Bravo Tours ikke holdes ansvarlige, og visumgebyret erstattes ikke. Bliver rejsen ikke gennemført, og der allerede er ansøgt om visum, refunderes visumgebyret ikke.
Det er dit eget ansvar at undersøge, om der er visumpligt i det land, du rejser til. Det påhviler den rejsende selv at kontakte det pågældende lands ambassade for at undersøge, hvorvidt visum er nødvendigt. Bravo Tours kan ikke påtage sig ansvaret for følgerne af manglende eller ikke gyldigt visum eller pas.
Kontroller i god tid, at passet er gyldigt i hele rejseperioden. Bravo Tours anbefaler, at passet er gyldigt i seks måneder efter hjemkomsten, da de fleste lande (bl.a. Tyrkiet) har restriktioner om passets gyldighedsperiode.
Rejsende kan nægtes indrejse, hvis passet er beskadiget.
Alle børn skal have eget pas.
Bemærk at visse lande kan nægte indrejse på nødpas eller forlængede pas (fx Egypten).
Du kan finde de gældende regler på nedenstående links
http://www.politi.dk/da/borgerservice/pas/
http://www.um.dk/da/menu/Borgerservice/FoerdinRejse/UdenlandskeVisumregler/
(nederst på denne side kan du se de specifikke informationer for det enkelte rejsemål)