Der er altid sengelinned og håndklæder i lejligheden / på værelset, dog skal man selv medbringe håndklæder til strand- og poolbrug. Har man valgt at bo i lejlighed, kan det være en god idé at medbringe toiletpapir, håndsæbe, dåseåbner, proptrækker, karklude, opvaskebørste, viskestykke, kaffetragt og -poser. Der er normalt kun service til det opgivne antal personer, og ikke altid komplet. Servicet kan være sammensat af forskellige mønster og stel. Man må ikke forvente køkkenfaciliteter og køkkengrej af betydning, da køkkenet som oftest kun er beregnet til opvarmning af enkle retter.
Lejligheder booket med All Inclusive har meget begrænset køkkenudstyr.
På mange hoteller er det forbudt at medbringe drikke- og madvarer købt uden for hotelområdet.
I kataloget og på hjemmesiden under beskrivelsen af værelser/lejligheder ’bad/toilet’ betyder det, at der enten er bruse- eller karbad.
I ydersæsonerne kan værelserne / lejlighederne føles køligere, da der på flere rejsemål ikke forekommer opvarmning af værelser / lejligheder.
Der er ikke altid regelmæssig receptionsservice på lejlighedshotellerne. På mange hoteller må man forvente, at receptionen er lukket i nattetimerne.
Nogle værelser / lejligheder har sol hele dagen, andre vender mod skyggesiden. Man er velkommen til at meddele sine ønsker; men Bravo Tours kan aldrig garantere en bestemt beliggenhed af værelse / lejlighed, men videregiver gerne gæsternes ønsker til hotellet. Det er dog hotellet alene, der fordeler værelserne/lejlighederne, og derfor kan Bravo Tours aldrig garantere, at evt. ønsker kan opfyldes.
Nogle værelser/lejligheder har have-udsigt. Disse lejligheder kan være beliggende på de nederste etager, hvor solen har vanskeligt ved at komme helt ind. De kan derfor virke skyggefulde, hvilket mange finder en fordel i de høje sommertemperaturer.
Bravo Tours anbefaler at benytte safebox til værdigenstande, pas, penge, billetter m.v., hvor det er muligt.