Normalt fremgår det korrekte tidspunkt for hjemrejsen af opslagstavlen eller af informationsbogen på hotellet. Har man bestilt en ”kun flyrejse”, skal man 48 timer før afrejsen kontakte Bravo Tours A/S’ servicekontor for at bekræfte hjemrejsebillet og for at få oplyst seneste mødetid i lufthavnen. ”Kun flyrejse”-passagerer bedes ved ankomsten henvende sig til rejselederen og få oplyst telefonnummer til servicekontoret. Såfremt man ikke møder rettidigt frem i lufthavnen, kan det betyde tab af retten til hjemrejsen, og at alternativ hjemrejse er for egen regning. Ifølge de internationale hotelregler skal et værelse forlades senest kl. 12.00 på afrejsedagen. Når man cheker ud af hotellet, ophører evt. pension eller all inclusive også.
På hjemrejsedagen kan bustransporten til lufthavnen være planlagt tidligere, end man kunne forvente, idet der kan være gæster fra flere forskellige hoteller, der skal med den samme bus, ligesom der også skal være afsat tid til eventuel kø på vejen eller vanskelige trafikale forhold. Man påregner som regel at være i lufthavnen to timer før flyafgang.